KAMPANJAKOKONAISUUDET


Kesäkampanja toteutetaan tänäkin vuonna!

Visitmikkelin mainos on perjantain 7.6. Helsingin Sanomien etusivulla sekä digietusivuilla. Näistä ohjataan julkaistavalle visitmikkeli.fi/kesasaimaalla-kampanjasivulle.

Lisäksi tehdään maksettua somemainontaa, jossa ovat mukana Helsingin Sanomien kampanjaan lähteneet yritykset ja kampanjoista ohjataan kehotuksella "Katso lisää lomaideoita" kampanjasivulle. Somekampanjointi starttaa myöskin 7.6. Täällä kannattaa siis näkyä!

Voit saada näkyvyyttä kampanjassa vaikket osallistuisikaan Hesarin kampanjaan

Tekemällä tarjouksen tai tuotteen kategorialla "Kesä Saimaalla 2019" saat näkyvyyttä tällä kampanjasivulla, johon odotamme taas runsaasti liikennettä. Tarjouksen tulee olla voimassa viimeistään 7.6. alkaen.

Pääsiäinen

Teemme somemarkkinointia myös pääsiäisen aikaan. Tekemällä tarjouksen tai tuotteen kategorialla "Pääsiäinen 2019" saat näkyvyyttä tällä kampanjasivulla. Nyt kannattaa tehdä tuotteiksi ja tarjouksiksi kaikki pääsiäiseen liittyvä tai pääsiäisen aikaan ajankohtainen tuote tai palvelu.

Eli – tee kesä- ja/ tai pääsiäistarjous tai -tuote visitmikkeli.fi-sivustolle, laita sille kategoriaksi ”KesäSaimaalla 2019” tai ”Pääsiäinen 2019” ja näyt kampanjasivuilla!

Muistakaa päivittää tietonne nettisivustoille

On ehdottoman tärkeää, että visitmikkeli.fi-sivustolla ja myös teidän omilla sivustoillanne on kaikki tiedot ajan tasalla. Muistattehan tarkistaa ja päivittää sivut. Ja muistattehan päivittää myös tapahtumanne www.mikkelinyt.fi-sivustolle.


Talvimakuja-kampanja

Saimaan talvimakuja


#saimaantalvimakuja

Saimaan talvimakuja -kampanjalla houkuteltiin hiihtolomien aikaan Mikkelin ohi liikkuvia sekä seudulla olevia nauttimaan valmiiseen pöytään Saimaan talviherkuista. Kampanja toteutettiin Googlessa, Facebookissa ja Instagramissa. Facebookissa ja Instagramissa mainoksia näytettiin yhteensä 139 674 kertaa ja Googlessa 560 215 kertaa. Yhteensä kampanjoista tuli klikkauksia 2 172 kpl.


Talvi Saimaalla kampanjassa 1 052 klikkausta ja 162 989 impressiota. Kulutus 1 021,07 €.

TALVIkampanjat

Talvi Saimaalla ja Vuokraa mökki -hakusanakampanjat olivat käynnissä marraskuulta helmikuulle.  

Talvi Saimaalla -kampanja tuotti 1 052 klikkausta ja 162 989 impressiota. 

Mökkivuokrauskampanja tuotti 1 181 klikkausta ja impressioita 42 293 kpl. 


MATKAMESSUKAMPANJAN TULOKSET 2019

Matkamessukampanjointia tehtiin Facebookissa ja Instagramissa sekä Googlen bannerimainontana.

Google-bannerimainoksia näytettiin 350 787 kertaa ja klikkauksia kampanjasivulle kertyi 535 kpl.

Facebook-mainokset saivat 67 296 näyttöä ja klikkauksia 1 215 kpl. Instagram-mainoksia näytettiin yhteensä 78 110 kertaa ja mainoksia klikattiin 195 kertaa.

Kampanjasivulle, jossa oli koottuna yrittäjien tekemät tarjoukset ja tuotteet tuli siis kampanjoista yhteensä 1 945 klikkausta.

JouluKAMPANJAN TULOKSET 2018

Joulupukki_Kenkaverossa

Joulukampanjointia tehtiin Facebookissa ja Instagramissa sekä Googlen hakusanamainontana. Google-hakusanamainoksia näytettiin 24 574 kertaa ja klikkauksia kampanjasivulle kertyi 770 kpl.

Facebook- ja Instagram-mainoksia näytettiin yhteensä 60 115 kertaa ja mainoksia klikattiin 564 kertaa.


SYKSYKAMPANJAN TULOKSET 2018

Syksy Saimaalla 2018 kampanjatulokset 

Tätä kampanjointia varten tehtiin kohderyhmäkohtaisesti sekä bannerimainontaa googlen mainosverkossa, että Facebook- ja instagram-mainontaa. Bannerikampanjan kohdistuksissa olivat Helsinki ja Tampere ja bannereiden näyttöjä kertyi yli 700 000 kpl. Facebookin ja Instagramin puolella mainokset kohdistettiin Etelä-Suomeen, jolla tavoitettiin noin 55 000 käyttäjää. Yhteensä nämä toivat sivustolle kävijöitä noin 3 000.


AIEMPIA KAMPANJATULOKSIA VUODELTA 2018

Esimerkki yhteiskampanjan hyödyistä 
Kesä Saimaalla 2018

Erikseen suunniteltuihin yhteisiin markkinointikampanjoihin osallistuminen on yleensä lisämaksullista, mutta vapaaehtoista. Tämän vuoden kesäkuussa tehty Kesä Saimaalla 2018– yhteiskampanja  tavoitti yli miljoona käyttäjää! Tällaista kävijämäärää on melko vaikea saada yksittäisillä mainoskampanjoilla itse omille verkkosivuilleen. 

Helsingin Sanomien etusivulla 6.6. julkaistulla printtimainoksella ja sitä tukevalla digikokonaisuudella saatiin 912 646 kontaktia, joka tuotti Visitmikkelin Kesä Saimaalla kampanjasivulle lähes 10 000 kiinnostunutta, potentiaalista asiakasta.

Lue lisää aiemmista kampanjakokonaisuuksista MSM ry:n jäsenkahveja varten tehdystä "Hyöty irti markkinointikanavista" - koonnista: