Uutiskirje 8/2018 – MSM ry:n jäsenyyden hyödyt

MSM ry:n jäsenyys tarjoaa monia mahdollisuuksia tuoda omaa yritystoimintaa esille osana seudun vetovoimaista matkailutarjontaa. Mitä kaikkea MSM ry:n jäsenyydellä sitten saa – ja miten eri kanavat tavoittavat matkailijoita?

Näkyvyyttä ja vetovoimaa 

Jäsenyrityksenä saat näkyvyyden Visitmikkelin verkkosivuilla kaikissa kieliversioissa ja mahdollisuuden lisätä sivuille tapahtumia ja tarjouksia.

  • Verkkosivut tavoittavat vuosittain yli 134 000 kävijää
  • Facebook-sivuilla on yli 6800 seuraajaa
  • Instagram-tilillä on yli 1500 seuraajaa

Online-näkyvyyden lisäksi olet jäsenenä mukana myös seutuesitteissä ja voit halutessasi osallistua erilaisiin yhteiskampanjoihin sekä messuille.  

Seutuesitteet 2019 

Painetut seutuesitteet tavoittavat kymmeniä tuhansia potentiaalisia asiakkaita vuosittain. Esitteiden hyvä puoli on myös se, että kieliversioinnit ja jakelu tapahtuvat yhteisesti – eikä kaikkea tarvitse hoitaa itse. Jakelupisteet on valittu tarkkaan ja esitteitä jaetaan aktiivisesti myös messutapahtumissa.

Vuoden 2019 esitteiden materiaalin keräys on parhaillaan käynnissä ja ne julkaistaan tammikuussa 2019. Kieliversioiden painosmäärät jakautuvat seuraavasti:

  • Suomi 25 000 kpl
  • Englanti 12 000 kpl
  • Venäjä 10 000 kpl
  • Saksa 7000 kpl 

Online-kampanjat 

Tämän syksyn ajankohtaisia online-kampanjoita ovat Syksy Saimaalla 2018 sekä Talvi Saimaalla 2018 -kokonaisuudet. Joulu Saimaalla 2018 –kampanjasivu julkaistaan, mikäli meillä on riittävästi tarjontaa.  Nämä yhteiskampanjat kuuluvat jäsenyyden etuihin, eikä niissä ole erillisiä osallistumismaksuja.

Näihin kampanjoihin voi edelleenkin tehdä tarjouksia kategorisoimalla omat tuotteet/tarjoukset Syksy saimaalla 2018 tai Talvi Saimaalla 2018.

Alla esimerkki yhdestä meneillään olevasta Facebook-kampanjasta, jolla asiakkaat ohjataan visitmikkeli.fi/syksysaimaalla -sivulle. 

Messunäkyvyys 

Matkailualan messuilla tavoitetaan kuluttajakontaktien lisäksi matkanjärjestäjiä. Vuonna 2019 Mikkelin seutu on mukana Matkamessuilla Helsingissä 18.-20.1.2019. Pohjois-Euroopan suurin matkailualan tapahtuma tavoittaa vuosittain yli 50 000 kuluttajaa ja kymmeniä matkanjärjestäjiä.

Ota hyöty irti! 

Omien yrityskuvausten kirjoittaminen asiakaslähtöisesti sekä ajantasaisten kuvien ja tarjousten lisääminen Visitmikkelin verkkosivuille on erityisen tärkeää, sillä asiakkaille kulloinkin esiteltävät kokonaisuudet nojaavat kokonaisuudessaan yritysten itse tuottamaan sisältöön.

Tekemällä Visitmikkelin suljettuun Facebook-ryhmään julkaisuehdotuksia, voit saada arvokasta lisänäkyvyyttä Visitmikkelin somekanavissa (Facebookissa ja Instagramissa). Suoralinkki tässä: www.facebook.com/groups/MSMry/

Esimerkki yhteiskampanjan hyödyistä 
Kesä Saimaalla 2018

Erikseen suunniteltuihin yhteisiin markkinointikampanjoihin osallistuminen on yleensä lisämaksullista, mutta vapaaehtoista. Tämän vuoden kesäkuussa tehty Kesä Saimaalla 2018 – yhteiskampanja  tavoitti yli miljoona käyttäjää! Tällaista kävijämäärää on melko vaikea saada yksittäisillä mainoskampanjoilla itse omille verkkosivuilleen. 

Helsingin Sanomien etusivulla 6.6. julkaistulla printtimainoksella ja sitä tukevalla digikokonaisuudella saatiin 912 646 kontaktia, joka tuotti Visitmikkelin Kesä Saimaalla kampanjasivulle lähes 10 000 kiinnostunutta, potentiaalista asiakasta.

Majoitustilastot

Jäsenenä saat säännöllisesti tiedot mm. Mikkelin seudulla yöpyvien määristä sekä muuta hyödyllistä matkailun toimenpiteitä taustoittavaa materiaalia.

Uusia oivalluksia ja uutta näkökulmaa  

Yhteisissä tapaamisissa vaihdetaan ajatuksia sekä esitellään ajankohtaisia aiheita ja mm. tulevia yhteiskampanjoita. Nähdään iltapäiväkahvien merkeissä keskiviikkona 26.9.2018!