MSM ry – jäsenyritysten uutiskirje

Syksyn aikana starttaa useita eri kohderyhmille suunnattuja digikampanjakokonaisuuksia. 
Nyt on aika toimia, jotta pääset ottamaan hyödyn yrityksellesi!

Syksyn kampanjat – toimi näin 

Tee tuote tai tarjous Visitmikkelin verkkosivuille ja kategorioi se Syksy Saimaalla 2018. Tai jos sinulla on jo syksyyn soveltuva tarjous, lisää siihen Syksy Saimaalla 2018 -kategoria.  

Kaikki kampanjat/tarjoukset on tehtävä ma 10.9.2018 mennessä. 

Muista nämä asiat: 

  • Perussäännöt otsikointiin; mitä, missä ja milloin
  • Merkitse tarjouksiin voimassaoloaika, sillä se helpottaa meitä suunnittelemaan syyslomaviikkoja koskevia kampanjoita 

Joulun ja talven kampanjat – toimi näin

Teemme vastaavanlaiset kampanjasivut myös joulun ja talven markkinointiin. 

Talvitarjousten osalta laita kategoriaksi Talvi Saimaalla 2018. Joulukampanjat nousevat esiin vastaavasti Joulu Saimaalla 2018 kategorisoinnilla.

Myös nämä tarjoukset/tuotteet toivomme heti, jotta voimme rakentaa kampanjasivut. Näin syksykampanjoiden houkuttelemat kävijät sivustolla näkevät jo joulu/talvitarjonnan.

Mitä hyötyä tästä on yrityksellesi? 

Kampanjat tuovat tuhansia kävijöitä Visitmikkelin verkkosivuille. Vain tuottamalla tarjouksen/tuotteen olet mukana kampanjasivulla. 

Esimerkiksi kesän 2018 HS etusivu- ja somekampanja tavoitti jo julkaisupäivänä 2979 vierailijaa Kesä Saimaalla -kampanjasivulle. Vertailun vuoksi sanottakoon, että kesäkuun alkupäivinä sivuston kävijämäärät olivat noin 400 henkilöä/päivä. 

  • 6.6. – 3.9. Kesä Saimaalla -sivulla oli kävijöitä 9 046, ja se oli kolmanneksi suosituin sivu visitmikkeli.fi-sivustolla
  • Facebook-kampanjalla tavoitettiin 30 520 käyttäjää
  • Google display -kampanjalla tavoitettiin 1 084 604, siis yli miljoona käyttäjää!

Tämän vuoden lukuja kokonaiskävijämääristä ei vielä ole, mutta vuonna 2017 Visitmikkelin verkkosivuilla vieraili 134 598 kävijää. 

Jäsenyritysten iltapäiväkahvit 26.9. 

Tervetuloa MSM ry:n jäsenyritysten iltapäiväkahville keskiviikkona 26.9. Klo 14.30–16.30 Mikkelin matkailun kokoustilaan.

Käsiteltäviä aiheita ovat Mikkelin matkailun kuulumiset sekä toteutuneet ja tulevat kampanjat/toimenpiteet.

Ohjelma: 

  • Toteutuneiden kampanjakokonaisuuksien tulokset (kesä 2018), Kixit Oy  
  • Tulevat kampanjakokonaisuudet (syksy, joulu, talvi), Kixit Oy 
  • Matkailuneuvonnan kesä 2018, Päivi 
  • Seutuesite 2019, Päivi  
  • Matkamessut 2019, Päivi 
  • Visit Saimaa Lakeland Finland 2017–2019 -hankkeen tilannekatsaus, Maisa  
  • Etelä-Savo kestävän vapaa-ajan asumisen ykkösalueeksi, Maisa 
  • Mökit kuntoon -pilotti, Maisa 
  • Mikkelin kaupungin matkailun ja vapaa-ajan kehittämisohjelma, Maisa  

Muistathan ilmoittautua pe 21.9. mennessä tästä linkistä  
Lämpimästi tervetuloa!

Tarkistattehan ja päivitätte tietonne 

Kampanjat ohjaavat asiakkaan Visitmikkelin verkkosivuille. Tästä syystä on tärkeää, että tällä verkkosivulla ja yrityksenne omilla verkkosivuilla ovat tiedot ajan tasalla. Muistattehan tarkistaa ja päivittää sivut sekä ns. asiakaspolun. 

Tapahtumien osalta jaamme jatkuvasti linkityksiä erityisesti somekanavissamme myös www.mikkelinyt.fi -sivulle, joten päivitättehän matkailijoille suunnatut tapahtumanne myös sinne! 

Visitmikkelin suljettu Facebook-ryhmä

Tekemällä Visitmikkelin suljettuun Facebook-ryhmään julkaisuehdotuksia, voit saada näkyvyyttä Visitmikkelin somekanavissa. Suoralinkki: www.facebook.com/groups/MSMry/

Vinkki: jaa silloin tällöin jokin kaikille matkailijoille suunnattu ja yrityksesi FB-sivulle jo tapauksessa tekemäsi julkaisu myös tähän ryhmään. Visitmikkelin Facebook-sivun päivittäjät voivat sitten katsoa, josko se sopisi julkiseen jakoon. 

Nähdään iltapäiväkahvien merkeissä 26.9.2018!